Equmenia

Equmenia Vaggeryd är Equmeniakyrkan Vaggeryds*  barn och ungdomsarbete.

Du når alltid aktuell ordförande i Equmenia Vaggeryd via mail
På årsmötet 2021-10-18 valdes Andreas Möllås Sjödén till ordförande.

Eller tag kontakt med någon av våra anställda.

Har du frågor om scoutarbetet kan du prata med kårchef Jesper Jakobsson 070-683 96 69 . maila kårchefen.

Läs om våra grupper i menyn Equmenia ovanför.

*, Vaggeryds Missionsförsamling bytte namn 2018-01-07 till Equmeniakyrkan Vaggeryd.

Medlemskap

För betalning av medlemsavgifter och gåvor använd Equmenia Vaggeryds BankGiro: 687-9712 eller Swish 123 288 7305. Ange namn, födelsedag och grupp som betalningen avser. Du betalar avgiften per år och den gäller då alla grupper som medlemmen är med i.

Medlemsavgiften är 200kr/person eller 500 kr för en familj.

Varför medlemsavgift?

Verksamheten i Equmenia Vaggeryd är baserad på frivilligt arbete och finansieras bland annat av medlemsavgifterna. Equmenia Vaggeryd betalar i sin tur avgifter till distrikt och riksorganisation samt för scouter en avgift till Svenska scoutrådet. Medlemsavgiften är också ett krav för att få bidrag från stat och kommun.

Försäkring

Genom equmenia så har medlemmar i Equmenia Vaggeryd en försäkring som täcker aktiviteterna och resan till och från dessa. Läs mer om försäkringen på equmenia.

Gåvor

Vill du stödja vårt barn och ungdomsarbete ekonomiskt kan du göra det på olika sätt.

• Sätt in en gåva på BankGiro 687-9712.
  • Swisha ditt bidrag eller betalning till 123 288 7305. Ange: gåva, scoutskjorta/namn, fika, hajk/namn.
  • Besök våra julmarknader och loppmarknader.

Facebook & Instagram

Gilla vår Facebook sida för att få aktuella uppdateringar om vårt arbete.
Titta på vårt Instagram för att se bilder från oss.

Stadgar

Länk till våra stadgar.