Vi ställer om ett tag till…..

Observera

Denna text publicerades första gången den 22 november, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

På grund av de utökade restriktionerna i Sverige behöver vi pausa vår verksamhet ett tag till. Vi återkommer med mer info så snart vi kan.

Vi fortsätter dock att sända våra gudstjänster på webben. Välkommen att delta via denna LÄNK.

Skicka gärna era böneämnen till: pastorn@equmeniakyrkanvaggeryd.se. De kommer då att lyftas av mötesledaren i kommande gudstjänst. Det går också bra att ringa eller maila mig som pastor om du vill samtala om något eller dela något böneämne konfidentiellt.

Fortsätt vara med i bön:

• Be för vårt land och vår värld under denna märkliga och svåra tid. Vi ber särskild för de som har det svårt med ensamhet, arbetslöshet och sjukdom eller som förlorat en nära anhörig.
  • Be för vår församling och församlingar utöver vårt land. Vi ber om Guds ledning inför den tid som ligger framåt.
  • Vi ber för de grupper i vår församling som hunnit starta igång i höst, som t ex alpha, om att Gud är med i de processer som påbörjats och att det kan fortsätta på ett bra sätt.

I Andra Korinthierbrevet kan vi läsa om vårt uppdrag som församling i svåra tider men också om den Gud som vi kan vända oss till:
“ Välsignad är vår herre Jesu Kristi Gud och fader, barmhärtighetens fader och all trösts Gud. Han tröstar oss i alla våra svårigheter, så att vi med den tröst vi själva får av Gud, kan trösta var och en som har det svårt.” (2 Kor 1:3-4)
Vi hoppas och längtar tills vi kan mötas igen!
Guds frid!
Hälsningar från Församlingsrådet och Verksamhetsrådet gm pastor Signe Malmsten